November
Heather Kim   Solo Show

"The labyrinth of the feeling "

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      Flowers and butterflies are so feminine and fragile.

Furthermore, they are everywhere and not special to me because they are so common. At first, I hated to draw them. However, I can't help but to acknowledge that they are full of energy, especially of life force.

 

Their bright colors and subtle and sophisticated shapes make my heart beat. I am not interested in describing them but eager to express the feeling they provide me.

 

To express that feeling, I will try to put no limit in using the materials or methods from traditional oriental paper and pigment to digital. 

 

 

 

 

 

December

Yung C Kang  Solo Show

 

"Liberation Note"

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내평생의 여정은 결국 나를 찾아 떠난 길이었다. 언젠가부터 내가 나 일 때 가장 자유로워질 수 있다는 생각이 들었다. 타인의식의 세계는 평생 내 주위를 둘러싸고 있었고, 나는 그로 인해 나 자신을 잃어버리고 살고 있었다. 이제야 비로소 나는 다른 사람들을 의식하지 않고 나 자신에게 오롯이 충실할 해방의 준비를 하며 살고 있다. 
 

그 방편으로 나는 4년 전부터 그림을 다시 그리기 시작했다.일반적으로 60세가 되면 인생에서 해야 할 모든 일을 성취했다고 생각하고 이미 인생의 언덕을 넘은 지 오래 된 것처럼 생각 할 수 있지만, 그것들은 사실과는 먼 이야기다. 새로운 나의 시작은 다른 에너지로 매일 계속 이어진다.   
다시 그림을 그리는 것은 나에게 도전일 뿐만 아니라 헌신이기도 하다. 내가 가진 예술적 능력과 신소재에 대한 지식이 예전처럼 없을 수도 있지만, 그것들 대신에 그런 염려를 날려버릴 수 있는 평생의 경험과 철학이 있지 않은가 생각해 보았다.  

 

나는 어떤 스타일에 속하거나 명성엔 관심도 없다. 나는 단지 <나> 자신이 되고 싶고 어떤 틀과 방법에서도 자유롭고 싶다. 완벽한 원을 그리는 것보다 삶의 흔적이 있는 못생긴 엉성한 감자 모양의 원을 그리는 것을 즐기고 싶다.  눈에 보이는 것을 그리기보다는 나만이 느끼고 상상되는 색을 칠하고 싶다. 양방향 포럼에서 타인과의 솔직한 소통을 원한다. 추상 미술의 매력은 내 기억, 성격, 삶의 경험을 바탕으로 그 맥락을 내가 지정할 수 있다는 것이다.
 

특별한 설명이 필요 없이 평론가에게 혹은 관객에게 백인 백색의 해석을 맡기는 게 좋다고 생각한다. 그 몫을 통해 나의 예술적 표현에 대한 나의 탐구를 깊이 있게 발전시키려고 한다. 나만의 모양, 색상 또는 패턴을 만드는 노력 과정이 나의 <해방 노트>를 완성 시킬것이다.

 

<My Liberation Notes>

 

My life’s journey has ultimately been a quest to find myself. I realized that the greatest freedom becomes possible when I am true to myself. I was lost, wandering in my own life while constantly surrounded by the consciousness of others. I have only recently begun living my life while taking steps to liberate myself, free of distractions from other people. 

 

It’s been four years since I started painting in earnest again. By reaching 60, you may think you have achieved all that is expected of you in life. You may think you are over and well past the hill. But that is quite far from the truth. Every new day bears a seed for a fresh beginning. 

I started painting again not only as a challenge but also as a commitment to myself. I told myself a lifetime’s worth of experience and philosophy could overcome any anxiety caused by the prospect of having to deal with diminished artistic sense and lack of knowledge of new materials. 

 

I do not seek identification with any particular style or recognition. I simply wish to be myself, free of imposed boundaries and established practices. Rather than attempting to reproduce perfect circles, I desire to find joy in drawing curved lines of a bulbous, misshapen potato with pieces of evidence of actual life in full display. Rather than visible colors and shapes, I yearn to bring forth what I see and feel inside myself. I aspire to a forum for honest and open communication with other people. Abstract art’s true beauty derives from personal expressions of memories and experiences that shape the artist’s life.   

 

It may be best to leave critics and viewers to formulate their own interpretations, unaffected by unnecessary input or explanation, as it allows me to continue to pursue meaningful growth as an artist. I strive for true liberation by continually developing my colors, shapes, and patterns.